Experienta trista – Kartago si Nesma Airlines

Share catre altii:

Am fost in lumea a treia a charter-ului cu un „as low as it can get” low cost. Echivalentul aviatic al ratei de Chiojdu (pentru cunoscatori). Hai sa va povestesc.

Auzisem numai lucruri bune despre Kartago si am plecat linistita in vacanta organizata de ei in Egipt. De alftel, mai calatorisem cu ei in aceeasi locatie, acum 5 si 7 ani. Pe vremea aia toate bune si frumoase.

In trecut, Kartago te „zbura” spre Egipt cu o alta linie aeriana. Avioane curate, excelent food, personal de bord profi, totul on time, servicii ireprosabile. Acum, inchiriaza charter-ul de la Nesma Airlines. Si de aici incepe circul.

Despre turbulente am scris aici, nu mai reiau. Oricum nu pot sa reprosez nimanui asta, poate doar lui Sfantu Petru. Dar pot sa le reprosez faptul ca am avut intarziere la plecare, aproape 2 ore, timp in care am stat in autobuz pe pista (nici in aeroport, pe scaun, nici in avion, pe scaun, ci fix in autobuz in picioare).

Am zis ca deh, se intampla si la case mari. Insa, se pare ca au mai patit-o si altii, pe aceeasi ruta si cu aceeasi linie aeriana (cel putin asa scrie pe net). La intoarcere, guess what? Am avut intarziere 2 ore si jumatate, timp petrecut in avion. Se pare ca intarzierile fac parte din daily business pentru Nesma.

Pe linia aeriana anterioara, cartonasele de intrare in Egipt iti erau date in avion, tocmai ca sa ai timp sa le completezi linistit. Acum, Nesma nu face asta pentru tine. Drept pentru care, te trezesti ca trebuie sa complezi cartonasele in picioare, la coada la controlul de pasapoarte, cu un pix pe care l-ai cautat pana la fundul sacului (legea lui Murphy, nu?). Asta daca ai fost inspirat sa il iei de acasa. Daca nu, apelezi la bunavointa celorlalti turisti.

Evident ca eu nu am gasit pixul, asa ca am completat cartonasele (cau eu sunt scribul familiei, de fiecare data) cu un creion colorat de la fi-mea. S-a uitat cam stramb ofiterul egiptean. Ca sa ma scot, am aratat spre fi-mea si am zambit artistic.

Mancarea ingrozitoare. Norocul meu ca, dupa experienta avuta la ducere, la intoarcere m-am inarmat cu 2 pachete de biscuiti, pe care ne-am batut 2 adulti si 2 copii. Aaa, si ca tot romanul la all inclusive, am sustras si 2 mere si o portocala de la micul dejun. Inteleapta decizie. Asa am supravietuit 8 ore in total, pe traseul Hurghada – Cluj – Bucuresti, de zici ca m-am dus pana la Moscova si inapoi, doar ca sa il salut pe Putin.

Frig. Ca pe Ceahlau. Ok, stim cu totii ca in avion este aer conditionat destul de puternic. Ca orice parinte responsabil, m-am carat cu 2 hanorace pentru copii si 2 bluze de trening pentru adulti. Am fost o norocoasa. Altii care nu aveau, stateau chirciti de frig. Mai erau si din categoria „mi-am luat si eu o bluza cu gluga, stau cu gluga in cap si beau ceai fierbinte tot zborul„, in special cei care stateau in partea din spate a avionului.

Big NO NO pentru Kartago si Nesma Airlines. Never ever institutul meu nu mai pune piciorul intr-un avion Nesma si nu mai pleaca prin Kartago, iar de acum incolo, indiferent de agentia prin care plec,  voi avea grija sa intreb de la cine inchiriaza charter-ul. Inteleg nevoia de a reduce costurile si interesul de a maximiza profitul, dar nici sa ajungi sa te injure atata lume. Zic si eu, nu dau cu parul.

Revin cu un post despre cum am gasit Egiptul, dupa 5 ani de la ultima vizita.

 

Pana acum, nici o parere. Dar gasesti comentariile altora pe pagina de Facebook